Google Ads

Mi az a Google Ads (leánykori nevén AdWords)?

A Google hirdetési rendszere, nagyon izgalmas lehetőségeket rejt kis, és nagy vállalkozásoknak egyaránt. Az általa nyújtott kattintásonkénti fizetési rendszer (pay per click – PPC) egy sokkal átláthatóbb, kezelhetőbb módját nyújtja hirdetéseink menedzselésének.

AdWords ikon

A Google Analytics-szel karöltve egy olyan rendszert alkot, mit megjelenésük előtt csak a multi vállalatok engedhettek meg maguknak.

Ez a hirdetési rendszer aztán évről évre egyre komplexebbé vált, így mára egyrészt szinte minden igényt képes kielégíteni, másrészt kezelése komoly felkészültséget igényel. Kellő előképzettség, és tapasztalat hiányában egy masszív pénzégetővé válik, amiben biztosan nem leli üzemeltetőlye az örömét. Ismerni kell a felület beállítási lehetőségeit, hogy a kattintási költségek minél alacsonyabban tartása mellet növelhető legyen az átkattintási arány, a soft-, és ami a legfontosabb a hard konverziós arány. Utóbbi hatására éri el a foglalkozás a célját, és válik ez aszisztéma egy igazi -bocsánat a marketinges megfogalmazásért, de így van- pénztermelő gépezetté.

Minden a kulcsszókutatáson, és a megfelelő kampánystruktúra felépítésén alapszik.

A megfelelő számban, és minőségben előálított hirdetésszövegek nélkül, nem lehetséges kielégítő forgalmat terelni az oldalra, a releváns hirdetésbővítmények használatával pedig ez még tovább fokozható!

A célzási beállítások precíz, mély ismerete segít, hogy ez a forgalom releváns legyen, és még van pár(száz) apróbb beállítási lehetőség, amik a sok kicsi sokra megy alapon bizony önállóan is képesek veszteségesből nyereségesbe fordítani egy kampányt.

Ha jól felépítettük a fiókot, akkor jön csak a neheze, foylamatos optimalizációval, kampánykezeléssel a végtelenségig finomíthatók a kampányok. Itt a túlzások elkerülése érdekében, érdemes befektetett munka/haszon alapon osztályoznunk a feladatokat, hogy ne vesszünk el a részletekben.

Alapvető fontosságú, hogy meghatározzuk, és megfelelően felkonfiguráljuk a konverziós pontokat, valamint az Analytics segítségével nyomon kövessük oldalunk teljesítményét.

Google analytics

Ha már az oldalról beszélünk, nem lehet, nem megemlíteni a landing oldalak fontosságát. Érdemes, legalább a fontosabb kulcsszavakra jövő forgalmat, külön, arra optimalizált oldalakra érkezetetni, amivel azt lehet elérni, hogy a látogatók, a lehető leg relevánsabb tartalommal találkozzanak a hirdetésekre kattintva. A céloldal relevanciája kiemelten fontos, hogy magas minőségi mutatókat érjünk el a fiókunkban, amik pedig a kattintásonkénti összeget befolyásolják alapvetően. Ennek számítási módja, a licit képlete egy külön bejegyzést is megérdemelne, de itt legyen elég az az alapvetés, vagy alapszabály, hogy igyekezzünk a látogatóknak a lehető legjobb böngészési élményt nyújtani, a lehető legodavágóbb tartalmakat nyújtva nekik. Ha ez teljesül, és kellő hozzáértésel párosul, hirdetéseink biztonan ROI pozitívak, rentábilisak lesznek!

Az oldal készítője: Kis Tamás